Sytuacja początkowa
Dla klienta, który prowadzi lodziarnie we Wrocławiu, przeprowadziliśmy kampanie, w których zbieraliśmy kontakty do osób zainteresowanych franczyzą tej marki i otwarciem własnej lodziarni.
Pierwszym etapem pracy było przygotowanie Landing Page’a. Nasz zespół zajął się przygotowaniem treści. Klientowi zależało na specyficznych miastach i to te miasta określiliśmy na stronie https://franczyza.krasnolod.pl/. Zaplanowaliśmy kampanie na Facebooku oraz w Google Ads. Na Facebooku przygotowaliśmy dwie kampanie, skierowane do dwóch grup osób:
Dla każdej z tych grup przygotowany zostały spersonalizowane przekazy, które podkreślały korzyści dla każdej z grup. Oprócz tego, żeby jeszcze bardziej spersonalizować przekaz, podzieliliśmy zestawy na lokalizację i dzięki temu zarówno w tekście, jak i w banerach mogliśmy podkreślić lokalizację.
Kampania okazała się dużym sukcesem. W sumie na Landing Page’u formularz wypełniło 166 osób, a koszt formularza, dzięki licznym optymalizacjom, udało się utrzymać na poziomie poniżej 10 zł, a dokładnie na poziomie 9,04 zł. W reklamę kliknęło 2038 osób, co daje nam wysoki współczynnik konwersji na poziomie 8%.
Oprócz działań na Facebooku, gdzie inspirowaliśmy i docieraliśmy do osób, które w tym momencie nie szukają informacji o franczyzie, prowadziliśmy również wspierająco kampanie w Google Ads. W Google Ads prowadziliśmy kampanię linków sponsorowanych na hasła związane z franczyzą dotyczącą lodziarni i gastronomii. Z tej reklamy pozyskaliśmy 286 kliknięć i uzyskaliśmy wysoki współczynnik CTR 18,17%. W sumie z tej kampanii pozyskaliśmy 16 konwersji. W cenie 25 zł za wypełniony formularz. Koszt formularza był wyższy niż na Facebooku, ale były to również bardziej zdecydowane leady. Tutaj również uzyskaliśmy dobry współczynnik konwersji na poziomie 5,59%. Oprócz tego w Google Ads prowadziliśmy kampanie wizerunkowe, gdzie promowaliśmy filmy, w których zaprzyjaźnione osoby z branży opowiadały o naszej marce, o współpracy z nimi. W tych kampaniach zależało nam na zwiększeniu popularności kanałów i oglądalności filmów. Reklamy wyświetlaliśmy na kanałach wybranych przez nas oraz dla osób, które interesują się gastronomią. Łącznie zyskaliśmy 12483 obejrzeń filmów, a koszt jednego obejrzenia to tylko 0,02 zł.
...nasz cel został osiągnięty. Według założeń Klienta, kampania miała trwać około 2 miesiące. Akceptowalny koszt leada dla klienta wynosił 15 zł. Dzięki personalizacji kampanii i dobremu przygotowaniu, a także skutecznej stronie docelowej, nad którą również pracowaliśmy w zakresie treści, osiągnęliśmy dużo niższy koszt leada, niż zakładał to Klient. Dzięki temu przy zakładanym budżecie, udało nam się pozyskać dużo więcej zapytań ofertowych niż na początku zakładaliśmy. Już po 2 tygodniach kampanii wstrzymaliśmy kilka lokalizacji, ponieważ rozmowy dot. otworzenia lokali były na bardzo zaawansowanych etapach. Działania rozpoczęliśmy w połowie lutego, kampania zakończyła się w marcu, po części w związku z pandemią, jednak najważniejsze - ilość leadów była już tak duża, że mogliśmy zakończyć ich pozyskiwanie. W lutym koszt leada utrzymał się na poziomie 6,29 zł oraz współczynnik konwersji równy 9,8%. W marcu koszt leada wzrósł, ale zmieniły się też warunki. Działaliśmy z kampanią w czasie pandemii, gdzie tak naprawdę nastroje były bardzo negatywne i aktualna sytuacja nie zachęcała do otwierania lokali. Koszt leada wzrósł, ale nadal był poniżej zakładanej kwoty. Mimo zmiany nastrojów wśród odbiorców, zamykania gastronomii koszt leada wyniósł 11,53 zł, ale współczynnik konwersji nadal był na zadowalającym poziomie 7,2%.