Bodylook - Pozycjonowanie

Pozycjonowanie (SEO)

Case studies
Bodylook

Pozycjonowanie sklepu internetowego Bodylook.pl

Klient, który prowadzi sklep internetowy z ekskluzywną bielizną Bodylook, rozpoczął z nami współpracę w zakresie pozycjonowania. Wcześniej nie inwestował środków w działania SEO.

Pierwszym etapem prac, mającym bardzo duże znaczenie dla całego procesu pozycjonowania było przeprowadzenie kompleksowego audytu SEO witryny bodylook.pl. Audyt ten pozwolił nam zidentyfikować mocne i słabe strony sklepu, a także zaplanować dalsze kroki i kierunki rozwoju.

Podstawowymi problemami, które zidentyfikowaliśmy były:

  • duża duplikacja wewnętrzna występująca w obrębie strony. Podobnie jak w przypadku wielu innych eCommerce’ów duplikaty pochodziły z mechanizmów sortowania i filtrowania, ale również były wynikiem pozostałości po wdrożeniu przyjaznych adresów URL kilka lat wcześniej.
  • nieoptymalnie skonstruowane tytuły podstron (znacznik title)
  • nieprawidłowe tagi kanoniczne rel canonical
  • brak bardziej rozbudowanych i odpowiednio przygotowanych opisów kategorii produktowych / producentów
  • mało rozbudowane linkowanie wewnętrzne
  • mało rozbudowany profil linków przychodzących

W momencie rozpoczęcia działań SEO sklep bodylook.pl posiadał następującą widoczność w wyszukiwarce Google.pl:

  • TOP10 - 313 słów kluczowych
  • TOP50 - 1170 słów kluczowych

Wykonane prace

  • gruntowna optymalizacja serwisu, w zakres której wchodziły m.in. następujące czynności:
    • usunięcie duplikatów wewnętrznych oraz zewnętrznych - poprzez zastosowanie meta tagów noindex, tagów canonical, przekierowań 301 lub poprzez przeredagowanie niektórych treści,
    • optymalizacja tytułów podstron - zwiększenie unikalności poszczególnych tytułów oraz uzupełnienie ich o wartościowe słowa kluczowe - na podstawie wykonanej wcześniej analizy,
    • optymalizacja adresów URL - uzupełnienie adresów o dodatkowe słowa kluczowe,
    • optymalizacja nagłówków H1-H3,
    • poprawa szybkości ładowania strony,
    • poprawa mikroformatów (schema.org),
    • rozbudowa linkowania wewnętrznego na stronie - szczególnie pomiędzy poszczególnymi kategoriami.
  • systematyczna rozbudowa treści na stronie
    • wdrożenie odpowiednio przygotowanych oraz nasyconych słowami kluczowymi opisów dla wszystkich podstron kategorii / podkategorii / marek
    • rozbudowa niektórych opisów produktów
  • systematyczna rozbudowa profilu linkowego

    W ramach dodatkowego budżetu przeznaczonego na linkbuilding skupiliśmy się na pozyskiwaniu odnośników z następujących źródeł:

    • publikacje artykułów sponsorowanych na wcześniej wyselekcjonowanych portalach tematycznych
    • wspomagająco linki z innych, wyselekcjonowanych źródeł (tematyczne fora internetowe, blogi, katalogi firm)

Efekty

Po 12 miesiącach pozycjonowania udało nam się wypracować następujące efekty:

  • 679 fraz kluczowych w TOP10 (117% wzrostu)
  • 3633 fraz kluczowych w TOP50 (210% wzrostu)

Domeny linkujące (profil linkowy):

Ruch na stronie (grudzień 2018 vs. grudzień 2019):

Skontaktuj się z nami

Porozmawiajmy o Twoim e-marketingu